روز گذشته روز مهمی برای بازی Far Cry 6 بود و اطلاعات زیادی از آن منتشر شد. این نسخه از مجموعه بازی Far Cry بزرگترین جهان را میان تمامی نسخهها دارد و مطابق صحبتهای نوید خاوری، کارگردان روایی این بازی، آزادی در انتخاب مسیر داستان نیز یکی از المانهای اصلی آن خواهد بود. او در صحبتهایش گفت:
ما قصد داریم که تا جایی که میشود روایت بازی را همگام و سازگار با عملکرد بازیکن طراحی کنیم. برای مثال اگر به نواحی غربی جزیره یارا (Yara) بروید و ناگهان تصمیم بگیرید به مناطق شرقی یا مرکزی برگردید و مراحل داستانی آن نواحی را پیش ببرید، تداخلی در روایت کلی بازی ایجاد نمیکنید. ما خطوط داستانی مختلفی را در بازی طراحی کردهایم که همگی نهایتا در یک نقطه به یکدیگر میرسند.
این بیشتر مشابه روند داستانی بازی Far Cry 5 است که در میتوانستید با چندین Herald متفاوت با ترتیب دلخواه مواجه شوید. درباره هماهنگی داستان اصلی و ارتباط آن با محتوای فرعی نیز از نوید خاوری سوال شد که او در جواب گفت:
بدون شک داستان اصلی با محتوای فرعی ارتباط خواهد داشت. ما اصلا در حین ساخت بازی Far Cry 6 از عبارت «محتوای فرعی» استفاده نکردیم. تمامی عملیاتها و داستانهایی که در مناطق مختلف آنها را تجربه میکنید نهایتا به آرمانهای شخصیتها و نیازهای آنها بازمیگردد. به طور کلی، همه چیز باید ظاهر و حال و هوای انقلابی داشته باشد. حتی اگر شخصیتها با یکدیگر درباره انقلاب صحبت نمیکنند، زندگی و وجود آنها به آن وابسته است و اهمیت آن تحت هر شرایط روشن میشود.
بخش Fangs for Hire که در نسخههای قبلی نیز وجود داشت در بازی Far Cry 6 نیز وجود دارد. حیواناتی که از آنها در مراحل خود کمک میگیرید در این بخش وجود دارند که تحت عنوان Amigos نیز شناخته میشوند. لازم به ذکر است که بخش Guns for Hire در این نسخه وجود ندارد. یعنی شما نمیتوانید از افراد دیگر در مراحل خود کمک بگیرید. هرچند که در برخی مراحل یا برخی مناطق جنگجویان Guerrilla به کمک شما میآیند. خاوری اعلام کرد که آنها با این کار بخش Fangs for Hire را گسترش میدهند و در طول بازی حیوانات به صورتهای مختلف به کمک بازیکنان میآیند.
بازی Far Cry 6 در تاریخ ۱۵ مهر (هفتم اکتبر) برای پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و سری اس، گوگل استیدا و رایانههای شخصی منتشر میشود.